Δημοσιεύτηκε από: Αλκμήνη Ψιλοπούλου Κυριακή, 16 Σεπτεμβρίου 2012


 Αυτό λένε οι οικολόγοι, κι έχουν δίκιο. Όμως η απαξίωση και το ξεπούλημα της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, πιστεύουμε δυστυχώς ότι είναι προδιαγεγραμμένα από τις απαιτήσεις της τρόϊκας και τις υπογραφές που έχουν βάλει οι κυβερνητικοί για την εκποίηση δημόσιων αγαθών και υπηρεσιών.
Οι Οικολόγοι δίνουν ωστόσο ορισμένα ενδιαφέροντα στοιχεία για την κατάσταση των ελληνικών σιδηροδρόμων σήμερα, και για την κυβερνητική πολιτική που ρίχνει το βάρος στην κατασκευή μεγάλων αυτοκινητοδρόμων την ώρα που το κόστος μετακίνησης με την συνεχή αύξηση της βενζίνης γίνεται δυσβάστακτο για τους πολίτες.

Όπως τόνισαν οι σιδηροδρομικοί της ΤΡΑΙΝΟΣΕ κατά τη συνάντηση που είχαν με τον ευρωβουλευτή των Οικολόγων Ν. Χρυσόγελο στις 11-9-012, ιδιαίτερα σημαντικά έργα σιδηροδρόμου έχουν μείνει ημιτελή , όπως αυτά στο λιμάνι της Αλεξανδρούπολης που θα ενώσει ουσιαστικά το Αιγαίο με τη Μαύρη Θάλασσα, ή τη Γραμμή Ικονίου που θα έπρεπε να έχει ολοκληρωθεί εδώ και χρόνια ή τα έργα σύνδεσης του Προαστιακού της Πάτρας με τη γραμμή Κατάκολο-Ολυμπία.
Όπως είπε ο Ν. Χρυσόγελος, «η Ελλάδα έχει ήδη το αραιότερο σιδηροδρομικό δίκτυο στην Ευρώπη, τρεις φορές κάτω από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο ενώ την ίδια στιγμή διαθέτει δίκτυο 2.500 χιλιομέτρων κλειστών αυτοκινητοδρόμων, ολοκληρωμένων ή υπό κατασκευή, ένα δίκτυο πυκνότερο από αυτό της Γαλλίας ή της Βρετανίας. Την ίδια στιγμή ακόμα και σε περιφέρειες που υπάρχει σιδηροδρομικό δίκτυο τα δρομολόγια του τρένου έχουν ανασταλεί. Ο σιδηρόδρομος αποτελεί κεντρικό μέρος της λύσης του προβλήματος των μεταφορών στην Ελλάδα», δήλωσε ο Νίκος Χρυσόγελος. «Η ελληνική κυβέρνηση πρέπει να συνειδητοποιήσει ότι η περιθωριοποίηση του σιδηροδρόμου προς όφελος των αυτοκινητοδρόμων, τη στιγμή που πολλοί από αυτούς αποδεικνύονται οικονομικά μη βιώσιμοι και η χρήση του ΙΧ γίνεται πλέον πραγματικά δυσβάστακτη, αποτελεί αδιέξοδη πολιτική μεταφορών. Πρέπει επίσης να γίνει κατανοητό ότι σπασμωδικές ενέργειες όπως η καθολική αύξηση των τιμών των εισιτηρίων, δεν είναι μόνο κοινωνικά άδικες αλλά και οικονομικά αναποτελεσματικές καθώς θα αυξήσουν την εισιτηριοδιαφυγή. Απαιτείται μια συντονισμένη πολιτική συνδυασμένων μεταφορών με επίκεντρο τον σιδηρόδρομο. Είναι ανάγκη πρώτα να αξιοποιηθεί αποτελεσματικά το υπάρχον δίκτυο με σωστή συντήρηση και ολοκλήρωση ημιτελών κομβικών έργων σε όλη την Ελλάδα και στη συνέχεια να προχωρήσουμε μέσω ευρωπαϊκών συγχρηματοδοτούμενων προγραμμάτων σε νέες χαράξεις που θα συνδέσουν την Ελλάδα με τα Βαλκάνια και την Ευρώπη.»
Οι Οικολόγοι Πράσινοι έθεσαν το θέμα της διακοπής των δρομολογίων σε μεγάλο μέρος του δικτύου ιδίως στη Δ. Μακεδονία και την Πελοπόννησο που έχει οδυνηρές συνέπειες για την οικονομική δραστηριότητα αλλά και στην κοινωνία ιδίως στους πιο αδύναμους οικονομικά.  Συζητήθηκαν επίσης οι δυνατότητες και οι προοπτικές ανάπτυξης του σιδηροδρόμου στην Ελλάδα και τα Βαλκάνια μέσα από το σχεδιασμό του Κοινού Ευρωπαϊκού Σιδηροδρομικού Χώρου.


- Copyright © Touareg Blue -