Δημοσιεύτηκε από: Αλκμήνη Ψιλοπούλου Τρίτη, 9 Δεκεμβρίου 2014


 Το κουμπί
«Ιδιαίτερο βάρος θα δοθεί στο marketing, αλλά και στο branding της Σύρου τόσο στην εγχώρια όσο και στη διεθνή αγορά. Στην ημερίδα μίλησε επίσης ο γνωστός Συριανός δημοσιογράφος Βαγγέλης Περρής που χαρακτήρισε τη Σύρο ως “νησί του έρωτα” κάτι που μπορεί να περάσει και ως σύνθημα στην τουριστική καμπάνια. Επίσης έστειλε και ένα μήνυμα λέγοντας ότι πρέπει κάποια στιγμή να σταματήσουν οι ντόπιοι να εκπέμπουν... μιζέρια προς τους επισκέπτες για ο, τι κακώς κείμενα υπάρχουν στο νησί, αφού αυτό λειτουργεί απωθητικά». (από την ημερίδα του Δήμου για τον τουρισμό-logotypos.gr 22-11-014)

της Αλκμήνης Ψιλοπούλου

Από τη στιγμή που η Σύρος άρχισε να «ψάχνεται» για το πώς θα αναπτύξει τη «βαριά βιομηχανία» μας, δηλαδή τον τουρισμό, μοιάζει με έναν άνθρωπο χωρίς ταυτότητα. Μέχρι τη στιγμή που ο οικονομικός και κυρίως ο εμπορικός κόσμος του νησιού έβαλε επιτακτικά το θέμα, ο τουρισμός δεν απασχολούσε κανέναν.  Από τη στιγμή που οι κυβερνητικοί και ο πρωθυπουργός  μίλησαν για τα στίφη των τουριστών που επρόκειτο να ενσκήψουν στη χώρα μας, κάτι που τελικά επιβεβαιώθηκε, και δημιούργησε ένα μέρος του πλεονάσματος  της ελληνικής οικονομίας, ξυπνήσαμε κι εμείς οι συριανοί.

Ο τουρισμός έχει γίνει μόδα μιας και αποτελεί τον μοναδικό οικονομικό πνεύμονα στην χειμάζουσα πατρίδα μας. Από εκείνη τη στιγμή, ψαχνόμαστε αγρίως. Μάλιστα η παρούσα δημοτική αρχή κέρδισε τις αυτοδιοικητικές εκλογές με αιχμή του δόρατος την ανάπτυξη του τουρισμού.
Προηγουμένως, διάφοροι φορείς του εμπορικού κόσμου και του τομέα που έχει σχέση με το τουριστικό αντικείμενο, είχαν υποβάλλει προτάσεις και ιδέες, παρουσιάζοντας ταυτόχρονα το μαύρο χρώμα της τουριστικής στασιμότητας που πλήττει τη Σύρο μέσα στα χρόνια της κρίσης. Ιδέες όπως η ανάπτυξη του εναλλακτικού τουρισμού, του θρησκευτικού τουρισμού, του περιπατητικού τουρισμού, του ετήσιου και όχι εποχιακού τουρισμού, του τουρισμού κρουαζιέρας κ.α.
Η νέα δημοτική αρχή πραγματοποίησε ήδη δύο ημερίδες για τον τουρισμό. Αλλά μέχρι σήμερα, δεν έχουμε ακούσει ή δει κάποιο συγκεκριμένο στρατηγικό σχέδιο με την τουριστική πολιτική που θα ακολουθήσει.  Τουριστική πολιτική σημαίνει να δεις τις δυνατότητες του νησιού, την δυναμικότητά του σε συγκεκριμένους τομείς που έχει σχέση με την ιδιαίτερη φυσιογνωμία και την ιστορία του. Σημαίνει να πατήσεις στο δυνατό σου σημείο και να το κάνεις άξονα δράσης και προβολής. Σημαίνει να δημιουργήσεις τις κατάλληλες υποδομές για να στηρίξεις τις επιλογές σου.
Μέχρι στιγμής, καμία από τις προτάσεις που έχουν ακουστεί – εκτός ίσως από τον θρησκευτικό τουρισμό που πατάει στην ιδιαιτερότητα των δύο δογμάτων-, δεν έχει βρει το κουμπί της τουριστικής ανάπτυξης, μιας ανάπτυξης που να προωθεί το οικονομικό συμφέρον του τόπου. Γιατί η λέξη «τουρισμός» από μόνη της, δεν είναι ένα κουμπί που το πατάς και σου έρχονται οι τουρίστες.
Και βέβαια, σε καμία περίπτωση το κουμπί αυτό δεν είναι «το νησί του έρωτα», όπως υποστήριξε ο κατά τα άλλα συμπαθής συντοπίτης μας Βαγγέλης Περρής. Κι όλα αυτά περί γαμήλιου τουρισμού, sorry, αλλά μας τα πήρε η Σαντορίνη, όπου οι κινέζοι κάνουν ουρές ακόμα και μέσα στο καταχείμωνο για να παντρευτούν στο νησί που διαθέτει τα στοιχεία του ρομαντικού έρωτα. Αντίθετα, η νεοκλασική, εμπορική, και πρώην βιομηχανική  Σύρος, δεν νομίζουμε ότι διαθέτει ένα τέτοιο ατού.
Και όμως. Το «κουμπί», αγαπητοί μου συμπολίτες, δημοτικοί άρχοντες και παράγοντες, είναι μπροστά σας και δεν το βλέπετε: H Σύρος είναι το νησί του πολιτισμού. Το νησί της κουλτούρας. Φέτος ο άξονας του τουριστικού προϊόντος τον οποίον έχει σχεδιάσει η κεντρική κυβέρνηση, είναι ο πολιτισμός. Τα κανάλια έχουν «ξεσκιστεί» να δείχνουν αρχαιολογία. Ιδού λοιπόν η Ρόδος, ιδού και το πήδημα. Κάντε επισκέψιμους τους αρχαιολογικούς μας χώρους που έχουν γίνει σκουπιδότοποι, στηρίξτε το πολιτιστικό προϊόν που αφθονεί σε αυτό το νησί και μην περιμένετε τον από μηχανής θεό που θα μας φέρει τους ξένους τουρίστες…
(πηγή  http://www.logotypos.gr/ )

- Copyright © Touareg Blue -